Svartsjuka

Etikett: 033-bikten
Läst 1891 ggr
parisjetaime
0

Avundsjuk nu

Vad gör dig avundsjuk just nu?

parisjetaime
0

Själv sitter jag och gör allt annat än pluggar till mitt psykologiprov vilket gör att jag avundas mig själv för några veckor sedan när jag klarade av att plugga hela tiden. Jag avundas även de som tar tag i saker.

Jag avundas de som har bättre karaktär än mig som sitter och äter godis på en onsdagseftermiddag.

Okej, idag har jag inte så stora avundsjukeproblem men ändå.

Ijin
0

Ingenting, faktiskt… Lite smått irreterad på mig själv att jag inte har satt fart ordentligt på livet än bara;)

parisjetaime
0

Just nu är jag riktigt förbaskat avundsjuk på lillebror som har en hundvalp som jag bara får leka med om han tillåter det.

Usch!

Musiken
0

Jag ar avundsjuk pa alla i min klass som skrivit sina uppsatser redan :(

parisjetaime
0

Vad är det för uppsats?

Musiken
0

Det ar en uppsats om valfitt amne inom fotografi. Sa jag sitter har och laser bocker och uppsatser av tunga teorister som Roland Barthes, Walter Benjamin, John Berger, Laura Mulvey och hittar ingenting som intresserar mig. Har extra press pa mig eftersom min tutor forvantar sig en 1st av mig ocksa (en "felfri" uppsats alltsa, far inte ha det minsta grammatiska fel ens, trots att engelska ar mitt andra-sprak..)

parisjetaime
0

Oj oj! Låter riktigt tufft Förvånad

Jag som sitter och beklagar mig över en uppsats på gymnasienivå Flört

Jag är då inte avundsjuk på dig just nu! SkrattandeFlört

Musiken
0

Jo, det ar inte sa valdigt lockade att ga in till uni nu och fortsatta att stirra pa en tom skarm :P

parisjetaime
0

Usch. Försök bara att se framåt. Se framtiden, vad du kommer att bli när utbildningen är klar! Att du kommer att vara mycket nöjdare när du är klar än vad du tycker att det är jobbigt att skriva just nu Glad

parisjetaime
0

Vill inte vara glutenintollerant. Vill inte vill inte vill inte Skrikandes

Aviendha
0

Inte avundsjuk, men less på att inte vara helt frisk. Det, enkelt sagt, suger.

Tatsja
0

Vill inte ha alla allergier. Mat, doft och kontakt

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

parisjetaime
0

Avundsjuk på de som ser bra utan glasögon / linser!

Tatsja
0

#13 Håller med. Även om ena ögat är opererat så väntar det andra ögat på att göras det. Sen kommer jag aldrig att kunna vara utan läsglas.

Väl mött, Tatsja

Aviendha
0

#13 Ok, you got me ;) Har inte riktigt råd med synkollen och linserna, men hatar att ha glasögon. Ett dilemma, ilandsproblem eller vadsomhellst, men jag tycker inte om det.

Tatsja
0

#14 burit glasögon sedan 44 år tillbaka, bara kunna få denna känsla att gå in och köpa fina solglas. Den har jag aldrig haft. Läsglas slipper jag aldrig, men de går att stoppa i fickan.

Väl mött, Tatsja

Skuggans
0

Inte avundsjuk just nu, men behöver bara gå in på någon sida så börjas det ;);) Oftast är jag avundsjuk på om andra får mer uppmärksamhet än mej eller något :)

Tatsja
0

Avundsjuk på alla som verkar ha pengar kvar i plånboken. Jag vill också ha

Väl mött, Tatsja

Love-
0

oj bra fråga, det är väääääldigt mycket allt ifrån alla snygg tjejer till flk med bra betyg

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Liss
0

Jag är less över att inte ha råd med tatueringarna jag vill ha, och då blir jag lite avis på dem som faktist har råd till det. Men jag missunnar dem det inte.

För övrigt är jag väl less på att inte ha råd med något öht heller iof.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tatsja
0

#20 Det känner jag igen. Önskade jag fick en extra pension en månad. Då kunde jag kanske unna mig något.

Väl mött, Tatsja

Aviendha
0

Just nu är det pengar. Lite avis på de som inte behöver ta en krona i lån för de får alt från mamma och pappa. Sen finns de ju de som har orken att ha ett passande jobb, men dessa är bara duktiga. Känns surt att själv knappt ha energi att plugga, och kommer ha närmare 300 000 i skulder när jag är klar, medan vissa inte ens känner at de verkligen vill plugga, utan gör det i brist på bättre och får allt betalt.

Tatsja
0

Eller dessa ungdomar som får körkort betalt och ny bil av föräldrarna. Sen har de satt in barnbidraget på ett konto från födseln som de få när de är stora. Jag har aldrig kunnat det.

Väl mött, Tatsja

Liss
0

Ja, dem med guldsked i munnen kan ju inte klara sig så där jätte bra i de riktiga livet sen. Jag tror föräldrarna gör dem mer ont än gott!

#21 Men de där hade vart trevligt som sagt. Så man någon gång kunde unna sig något åtinstone.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fotokrafs
0

En del får mycket gratis, men det behöver ju inte betyda att de inte kan vara hyggliga, duktiga och klara sig utmärkt i livet ändå. ;) Missunnar dem inget.

Menar man med avundsjuka att man också vill ha, alltså inte missunnar någon, då skulle jag säga…
Jag är just nu avvis på dem som vet att de är bra på något.