Vad ska jag göra
Min pojkvän tror att jag har varit otrogen, för varje dag så har min kompis ringt till mig men hon ringer från sin pojkvän och så gör alla mina andra vänner med bara för att killen har abonomang.
Igår välte han nästan allt så iriterrad han blev.
Jag har inte varit otrogen… Han blir bara så svartsjuk
Har du förklarat för honom om vilka det är som ringer? Att han välter saker och tar ut sin aggresion på saker är ju inte alls bra, Han måste ju kunna lita på dig. Min syster befinner sig i samma situation, och det är jobbigt att utifrån se detta. För jag oroar mig ständigt för när han slutar att ta ut aggresionen på döda ting och väljer henne istället.
Han måste kunna lita på dig, och du på honom. Och älskar man varandra tillräckligt mycket så kan man lösa det. Troligtvis är han bara osäker på sig själv..
Det låter inte alls sunt att han är så svartsjuk. Det borde ju vara enkelt att bevisa genom att slå upp nr på hitta.se, genom namnet kan ni (han) då konstatera att det rör sig om din väns pojkvän. Eller så får han ringa och höra så får han ju detta förklarat. Kan han inte acceptera detta enkla och totalt oskyldiga så kanske han behöver hjälp, för varken du eller han själv kan må bra av detta och för mig är det helt naturligt att folk av skiftande kön ringer till min telefon. Jag vill inte ha dem bara för att de ringer, oavsett om det är pappa, en annans pojkvän, ett ex eller en okänd. Det är ett samtal och i ditt fall från en väninna dessutom.
Paulina